Dag 8: 12 sep

Dag 8 – Yosemite en Lee Vining

Vandaag hadden we ook weer een hoop op het programma, dus om 7 uur ging de wekker (door de jetlag is dit voor ons nog steeds een prima tijd!). We raken al een beetje gewend aan het leven uit een koffer, dus om half 8 zaten we weer bepakt en bezakt in de auto. We willen eerst naar Glacier Point. Dit is hét uitzichtpunt in Yosemite, maar wel een uurtje rijden vanuit ons ‘dorp’. Je kunt hier gemiddeld ook niet harder dan 35 mile p/u (ongeveer 55 km p/u), en dat zonder de mogelijkheid tot inhalen bij campers en vrachtwagens. We rijden een super mooie route met verschillende uitkijkpunten, maar Glacier Point is toch wel het mooiste! Je kunt hier op ongeveer 7000 feet hoogte bijna 360 graden in de rondte kijken. We maken hier wat foto’s en gaan dan weer terug naar waar we vandaan kwamen (want er is geen andere weg 🙂 ).

We gaan naar de grote bomen! Giant Sequoia’s noemen ze die. Om deze bomen te zien moeten we een stukje lopen. Dit blijkt dus ongeveer 2 mile op een aflopend pad te zijn. En datzelfde stuk moesten we dus ook weer omhoog lopen…. Dus na anderhalf uur waren we weer terug bij de auto maar de bomen waren wel mooi!

We gingen verder naar de Tioga pass hier passeerden we de 10.000 feet. Onderweg kwamen we nog een mooi meer tegen waar we even wat foto’s hebben gemaakt en daarna zijn we verder gegaan naar Lee Vining. Om ongeveer 4 uur kwamen we aan bij ons motel, Murphey’s Lodging. We hebben daar een mooie ruime kamer met alles erop en eraan. Lee Vining ligt aan het Mono Lake dus het uitzicht is hier erg mooi. We zijn gaan eten bij Bodie Mike’s, een barbecue restaurant om de hoek. Linda had een ½ pound hamburger en ik had spareribs. De spareribs vielen wat tegen maar de hamburger was erg lekker. De patatjes waren gigantisch. Ik weet niet wat voor aardappels ze hier hebben maar die moeten echt groot zijn 🙂 . Toen nog het toetje. Ik bestel een Miners Madness. Dit is een fudge Brownie met ijs en slagroom, en Linda besteld Grandma’s Homemade Apple Pie. Terwijl ik rustig wat zit te babbelen met Linda begint opeens het hele terras te lachen inclusief Linda. Ik had echter niet door waarom…. Tot ik mijn toetje zag, echt een enorm groot bord met een hele berg slagroom ijs en daaronder ergens de fudge brownie 🙂 . Iedereen wenst me succes …. Hahaha. Hij is bijna helemaal op gegaan maar zoals bij bijna alle maaltijden hier in de US krijg ik het echt niet op.

Na het eten zijn we teruggegaan naar het hotel om wat foto’s te uploaden en onze verhaaltjes te schrijven. Morgen gaan we weer vroeg weg want we moeten ongeveer 8 uur rijden. We gaan naar Bodie (een spookstadje) en daarna naar Death Valley richting Las Vegas!

Foto’s kun je alvast zien op flickr.