Dag 6: 10 sep

Dag 6 – San Francisco

We zijn eventjes zonder internet geweest, maar de laatste dagen moeten natuurlijk ook nog even op het net. Woendag is onze tweede dag in San Francisco. Vandaag staat Alcatraz op het programma, maar omdat de kaartjes zo ongelofelijk snel uitverkocht zijn, hebben we pas de laatste boot naar het eiland, om 15.55 uur. (ook al hadden we de kaartjes al in Nederland gereserveerd). We zijn dus eerst maar eens lekker gaan ontbijten in het restaurantje bij ons hotel. Maurice had wel zin in een Europees ontbijt na al die eieren met spek en aardappelen, dus hij kreeg één enkele croissant met een berg fruit. En aangezien Maurice en fruit niet al te goed samengaan, vond hij zijn ontbijt zwaar tegenvallen! 🙂

De kaartjes voor de bus waren twee dagen geldig, dus vandaag zijn we de dingen gaan doen waar we gisteren eigenlijk geen tijd voor hadden. We zijn onder andere gestopt bij de gezellige Victoriaanse huisjes op Alamo Square. Dit zijn die huisjes waar ook het Full House intro filmpje is opgenomen. Volle bussen stoppen op dit pleintje om naar die huisjes te kijken, dus wij hadden wel een beetje medelijden met de mensen die daar wonen. Ook zijn we nog een kijkje wezen nemen bij de Japanse Theetuinen en hebben we hier vieze thee gedronken (maar dan wel weer met lekkere koekjes). Omdat vandaag het zonnetje goed scheen, zijn we ook nog een rondje over de Golden Gate brug gereden, want deze is toch wel mooier wanneer de zon schijnt.

Om half 4 moesten we bij Pier 33 aanwezig zijn om aan boord van de boot naar Alcatraz te kunnen. We varen in een kleine 10 minuutjes naar de gevangenis, en hier hebben we een audio rondtour geboekt. De Engelse tour is ingesproken door ex gevangenen van dit eiland, en het verhaal en de rondleiding is echt super interessant. Maurice doet dan ook de Engelse tour, en ik houd het gewoon lekker op de Nederlandse vertaling. We zijn wel een uurtje of 2 zoet op het eiland, en we moeten rond 18.15 uur dan ook echt mee met de laatste boot naar vaste wal. Hier gaan we nog even eten bij de Italiaan met uitzicht op de Sea Lions, en rond 8 uur zijn we weer in ons hotel. Maurice zet nog wat foto’s op de computer, en we ruimen vast wat spullen op. Morgen moeten we tenslotte de auto ophalen, en we willen zo vroeg mogelijk bij het verhuur station zijn!