Dag 13: 17 sep

Dag 13 – Zion National Park

Na ons laatste nachtje Las Vegas gaan we rond half 10 op weg naar het volgende nationale park; Zion. We doen rustig aan deze ochtend omdat we gisteren toch ook pas weer rond 1 uur in bed lagen. We zijn nog steeds proppie vol van het buffet van gisteren en stappen dan ook zonder ontbijt (maar na uitslapen) de auto in.

Zion kunnen we ook bezoeken met onze Nationale Parken pas. Het is een relatief kort ritje, dwars door de woestijn, waar we ook alle connectie met de buitenwereld verliezen (sorry mam, het lag niet aan jou maar aan het netwerk). Na ongeveer 3 uur rijden komen we in het plaatsje Springdale aan, en hier hebben we weer een gezellig ‘huis’ voor de nacht. Springdale is een heel gezellig Amerikaans plaatsje, met van die leuke houten cottages en veranda huisjes. Gelukkig kunnen we al vroeg inchecken, dus we laden de koffers uit, en kunnen ook meteen door naar het park. Je mag hier niet met de auto het park in, dus je moet de shuttlebus pakken. Veel te veel gedoe voor Maurice, maar al met al hartstikke makkelijk 🙂 . In het park laten we ons eerst helemaal naar het einde rijden, waarvandaan we terug enkele keren uitstappen om het een en ander te bekijken. We beginnen ook aan de ‘ Emerald Pool’ trail, waar je 3 verschillende ‘pooltjes’ kunt bezoeken.

2008091716_00_47_0338Omdat het al vrij laat was, willen we eerst alleen de laagste pool bezoeken, maar wanneer je toch onderweg bent, kunnen die andere twee (hoger gelegen) pooltjes er ook nog wel bij. Het eerste stuk loop je echter over een gemakkelijke, verharde weg, maar het laatste stuk naar de hoogste pool is een zanderig rotspad, waarbij je flink tegen de berg opklimt. Dat was dus best wel weer even een tegenvaller voor ons watjes, maar wel erg mooi toen we er eenmaal waren! Terug naar beneden ging een stuk sneller, hoewel ik natuurlijk wel weer even door mijn enkel moest gaan op die rotsen, anders is geen vakantie compleet. Eenmaal beneden konden we de zonsondergang bekijken, en hebben we de bus weer gepakt naar het hotel.

’s Avonds zijn we nog lekker uit eten geweest, waarbij Maurice (zoals hij zelf zegt) een ‘ luxueuze pizza’ had besteld (in een redelijk luxe restaurant toch een pizza bestellen), en ik een lekkere pasta. Het was voor de verandering eens een echt restaurant, en we zaten buiten in de gezellige patio, dus dat was wel geslaagd. Terug in het hotel heb ik nog even snel een wasje gedaan, en Maurice heeft 4 afleveringen van de ‘ Bounty Hunters’ zitten kijken. Morgen gaan we naar Page, waarbij we onderweg een bezoekje aan een ander park ‘Bryce Canyon’ brengen!